attlevamedepochjvd.blogg.se

Astrid Lindgrens

Publicerad 2014-12-12 08:16:44 i Allmänt,

Dagarna rullar på igår var Meja till Astrid Lindgrens för uppföljning, hennes muskler och leder är så mycket bättre och starkare :) Jätte positivt:) Dock så är ju Mejas immunförsvar sämre så igår börja hon en ny behandling hon får immunglobulin via dropp nu till en början varannan vecka sen blir det 1 gång per månad. Det som är positivt med denna sort är att det tar bara 30 minuter istället för det andra som Meja fick som tog en hel dag!!! Snart är Meja nere på dosen 20 och 10 mg kortison per dag :):):)  Meja är en kämpe som får gå igenom så mycket, jag berättar inte ens hälften av vad som sker och händer i hennes liv...
I onsdags hade vi möte med skolan, vi som var där är alla som är involverade i Mejas liv på ett eller annat sätt som lärare, rektor, special lärare, bup psykolog, barn psykolog, läkaren, skol sköterskan och jag och tommy så klart. Alla vill ju att mejas skolgång ska bli så lindrig som möjligt och att Meja får känna sig så "vanlig" som hon kan. Det viktigaste för Meja är att bara ta sig till skolan och träffa andra kompisar och det är alla olika instanser överrens om.
Denna vecka har gått i racerfart det har vart mycket olika möten med skolor och läkar besök hit och dit...som ni förstår så kan ju livet bli lite körigt när man har 3 tjejer:) Men jag älskar alla lika mycket och helt vilkorslöst. Just nu är det väldigt mycket fokus kring Meja men det är så det är just nu i vårt liv det är svårt att veta vad som är rätt och fel och jag lever med en ständig ångest över att Malou och Miranda ska känna att jag inte "ser" dem tillräckligt.
Igår när vi var till Astrid Lindgrens passa mamma och Malou på att gå på stan i Stockholm när jag och Meja och Broman var på sjukhuset och Malou var glad över att ha fått köpa sina egna julklappar då fick hon ju det hon ville ha:)
Nu ska vi i familjen Nilsson/Broman försöka bli lite nyttigare och hälsosammare så önska oss lycka till :) Jag har börjat äta Zyban jag är inne på min 9:de dag...och jag röker än...vet ej hur länge det ska ta innan jag känner avsky mot att röka...jag vill ju sluta röka av många anledningar dels för mina tjejers skull sen för min egna skull och för ekonomins skull!!! Sen har jag börjat promenera till och från jobbet detta tar 30 min enkel väg varje dag så jag går alltså 60 min promenad per automatik, jag känner att jag har blivit piggare samt att jag känner att jag får egen tid och rensa huvudet på både det ena och andra. Sen ska jag och mina tjejer börja ta promenader ihop och lite annat :) Vi ska alla bli hälsosamma :):):) Önska oss lycka till :)
Puss och kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela