attlevamedepochjvd.blogg.se

Reflektion

Publicerad 2014-07-31 10:11:26 i Allmänt,

När ens barn blir allvarligt sjukt är det inte bara det barnet som blir sjukt, det är hela familjen. Syskon, mamma, pappa, mormor, morfar, farmor, farfar…ja hela släkten.

Självklart är det väldigt påfrestande för den som är sjuk att inte orka göra ”vanliga” saker längre men samtidigt lever man så intensivt i själva sjukdomen att man tillslut glömmer bort det ”vanliga” livet. Allt handlar bara om att överleva för stunden och ta sig vidare mot nästa mål som oftast handlar om sjukhusbesök, medicinintag eller dylikt.

Men för de syskon som lever runt det sjuka barnet blir det extremt påfrestande…det är väldigt lätt som förälder att ”glömma” bort att de friska barnen behöver få uppmärksamhet och höra om något annat än sjukhusbesök och mediciner.

Man vill sina barn lika väl men när man drabbas av sjukdom inom familjen är det väldigt lätt att glömma bort alla behov som finns runt om och man är så fokuserad på att bara få överleva och att se sitt sjuka barn få bli frisk och växa upp. Att man sen slits med skuld känslor och oro över att man glömmer bort sina två andra helt underbara barn får man som mamma inte att må bättre i allt elände men hur som helst så tar vi oss igenom detta på något sätt, jag vet inte hur och jag vet inte hur framtiden kommer se ut hur gärna jag än vill veta framtiden redan nu så går det absolut inte att förutsäga.


Jag hoppas så innerligt att mina två friska barn inte kommer känna agg mot mig för att jag har låtit dem få sköta sig själva väldigt mycket och lagt mycket ansvar på dem….

Jag bara önskar av hela mitt hjärta att allt kan få bli normalt snarast möjligt och att alla mina barn kommer få växa upp och bil självständiga individer.

 

Jag älskar er så mycket Malou, Meja och Miranda 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-07-31 10:15:23

Fint å igenkännande du skriver.❤️

Postat av: Sandra

Publicerad 2014-07-31 10:26:57

Väl formulerat och så på pricken!
Jag önskar av hela mitt hjärta att ni snarast får återgå till det som för er är det normala. kram

Postat av: Meja

Publicerad 2014-07-31 12:12:03

Älskar dig med över hela min döda kropp love u ❤😊😊😘😘😘😊❤❤❤

Postat av: Meja

Publicerad 2014-07-31 12:12:04

Älskar dig med över hela min döda kropp love u ❤😊😊😘😘😘😊❤❤❤

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela