attlevamedepochjvd.blogg.se

Snart slut på januari....

Publicerad 2015-01-22 11:06:37 i Allmänt,

Vad dagarna går...jag hinner knappt med, alla dagar och veckor flyter ihop och jag känner mig helt snurrig...livet fortsätter som vanligt, jobb, barn, sjukhus och umgås med vänner...livet är som det är en bergodalbana. Ena dagen är allt toppen för att nästa dag raseras och känna att man är längst ner...men det sägs ju att man lär sig av sina motgångar, om ni bara visste hur klok och vis jag är ;)
Meja är inne i en bättre period nu och hon har vart utan Metoject i snart 5 veckor...nästa vecka ska hon upp till sjukhuset igen för att se om levervärdena har blivit bättre så hon kanske kan få börja med Metoject igen...det är blandade känslor för min del hon mår ju så mycket bättre just nu men när all metoject är ute ur kroppen så kan hon bli sämre igen och det vill jag verkligen INTE!!!! Men hon får ju immunförsvar via dropp nu 1 gång per månad så läkaren sa att det kan göra att hon kommer klara av att få Metoject per tablett istället om lever proverna är normala igen...Det är så "roligt" att se att Meja börjar bli "normal" igen hon tjaffsar och bråkar med sina syskon och är intresserad av att träffa kompisar plus att hon kämpar med att ta promenader. Hon är så otroligt duktig.
 
Imorgon ska Miranda på disco, minns själv hur uppspelt man var när man gick på disco i mellanstadiet :)  På lördag ska jag och mina tre tjejer åka till mina förläldrar för Broman ska ha vårt hem fullt av gubbar...så vi flyr ett par timmar tills de har hunnit iväg. 
 
Nåt jag är enormt stolt över är att nu har jag inte rökt ett endaste bloss på 18 dagar vilket betyder att jag har "sparat" 847 kronor på att inte köpa ciggisar!!! Igår tog jag och Clarutzi tag i vår träning, vi gick till gymmet och träna :) Så kul ska dit idag igen men då ska vi köra kondition:)
 
Nästan varje dag som jag går till jobbet så möter jag missbrukare nere vid Ljura...och idag så stod en som vanligt vid badhuset och pinka på pappersinsamlingen...det slog mig då att jag blir så ledsen och arg på alla droger som finns, tänk att människor väljer att själv förstöra sina liv och göra sig själva sjuka! Jag tycker då att dessa människor som själva väljer att missbruka kunde få alla sjukdommar som alla oskyldiga barn får, dessa barn som inget annat hellre vill få leva ett liv och få må bra...jag blir så arg och ledsen på alla människor som kastar iväg sitt liv på droger som inte har en enda positiv sak, missbrukare förstör inte bara sin egna kropp utan även för dennes familj!!! 
 
Ha en bra dag
Puss och kram 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela