attlevamedepochjvd.blogg.se

Våren närmar sig...

Publicerad 2015-03-05 10:45:48 i Allmänt,

Så himla skönt det är att det äntligen börjar ljusna på morgonen när jag tar min dagliga promenad till jobbet, idag tänkte jag på att snart slipper jag ta på mig vinterjackan när jag går ut. Jag är verkligen ingen människa som tycker om eller ens gillar kyla, vinter och slask. Så fort jag kommer få möjligheten kommer jag lämna Sverige och flytta till varmare breddgrader...även om jag får vänta tills jag är pensionär, men man säger ju "väntar man på nåt gott väntar man aldrig förlänge"...så ja det är ju bara ca 27 år kvar tills jag är 65 och kan börja tänka på att jag snart är där :) Jag beundrar en fd arbetskollega till mig och hennes make, de har tagit sina pinaler och plockat ihop sig och är nu i Spanien på vintertid, de bor i en husbil så de kan resa runt och inte har nån fast plats att bo på utan kan bara köra dit det passar och vart de vill vara den dagen. Jag hoppas att jag får den möjligheten med när jag är där åldersmässigt :)
Snart ska ju iaf Meja och jag åka till Marbella och 2 veckors rehab resa :) Då får vi lapa sol och träna och njuta av att vara ledig från skola och jobb :)
Förra fredagen så hade ju jag och Camilla (min brors sambo) och jag styrt med en överraskning till Mikael min gulliga och goa bror som fyller 35 år den 10 mars. Vi börja med att hämta Camilla för att sen åka till Mikaels firma och då låg Camilla i bagage luckan, jag gick in till Mikael och sa nåt i stil med att han kunde hjälpa mig med att bära ut lite färg hinkar från bilen som Broman skulle komma och hämta lite senare...men ack...där låg ju Camilla :) Minen som Mikael gjorde går inte att beskriva i ord!!! Han blev så chockad och fatta inte vad vi höll på med :) Vi bad Mikael ta på sig jacka för att vi sen skulle iväg :) Han visste inget :) Vi åkte ner till Grand hotell där vi hade bokat bubbel bad :) Jag , Camilla, Mikael och Broman....sen drog vi vidare till Mc donalds för att inta lite lunch för att sen köra runt med Mikael i Norrköping med en ögonbindel på och till slut var vi framme vid busstationen, där vi skulle vidare till Stockholm och för en kryssing. På bussen satt Mikaels närmasta vänner och han blev så glad när han såg alla samt vi sjöng för honom. Kvällen och dagen blev så lyckad och vi alla hade det så roligt:):):)
 
Min lilla Miranda är en sån härlig tjeja med så mycket kärlek och omtanke i sig att hon glömmer bort sig själv men vi ska kämpa tillsammans :) I love you Mirre :)
Min lilla Malou som inte är så liten längre är så ordentlig och duktig tjeja som ser till att alla runt omkring henne har det bra:) Love you Malousan:)
Min lilla Meja...ja ni Meja min Meja, vet ni vad namnet Meja betyder ? Jo styrka och kraft...Det är något som min goa Meja fått ta del av de senaste åren med alla skit sjukdommar som har avlöst varann...de kommer vara livslånga och Meja kommer få leva med dessa sjukdommar resten av sitt liv vare sig hon vill eller inte. Nu har juvenil dermatomysiten blivit mer aktiv igen!!! Hon har ju sluppit cellgifter sen i julas men nu är det dags igen men nu ska vi prova tablett form istället, det innebär igen att det blir mer provtagningar igen:( Alltså jag orkar inte, känner liksom att hur sjutton ska då min skrutta Meja orka??? Ja hon har liksom inget val liksom jag har inget val heller, det är bara att ta på sig boxnings handskarna och ta tag i skiten igen!!! 
 
Puss och kram

Kommentarer

Postat av: Meja

Publicerad 2015-03-05 13:22:14

Mamma vi ska klara av det här! Tänk positivt även om det känns att man inte orkar att vara positiv men det är bara att fånga dagen och fånga in sjukdomen och försöka att skita i den för sen ska fan inte vinna jag är ingen jävla förlorare!!! Jag ska vinna älskar dig över allt annat puss 💝💖❤️

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela