attlevamedepochjvd.blogg.se

Sedvanligt besök

Publicerad 2016-04-27 13:58:00 i Allmänt,

Vart på sjukhusbesök idag med Meja och fått reda på en massa provsvar dels från LP och alla andra epilepsi och juvenil dermatomysioten och för första gången på 2 år så är Mejas samtliga prover GRÖNA!!!!! Fattar ni för första gången är det en stor OK "stämpel" på provsvaren:) Jag är så jädrans glad över detta!!! Mejas CRP var för första gången normal!!!! UNDERBART!!! Ikväll får Meja och jag fira med nåt men vad det vet jag inte:) Himla skönt känns det iaf att få positiva besked:) Meja kommer ju alltid leva med sina sjukdomar hela sitt liv men dermatomyositen går ju i skov och just nu är hon frisk från den, men hon får fortsätta med Orencian i ca 2 år till men kortison ska hon sluta med i juni och järntabletterna redan nu:) Så från imorgon har Meja bara Keppra, Frisium, Vimpat, Folacin, Prednisoln och metotrexat samt Orencia i sprut form :) PARTY PARTY:)
Läkaren prata även själv med Meja och det var jätte bra och hon förklara för Meja hur farligt det är för henne att blanda sina mediciner med alkohol hoppas att Meja verkligen förstår hur farligt det är för henne att blanda sina mediciner tillsammans med alkohol. Jag hoppas verkligen att hennes vänner förstår hur farligt det är för Meja att dricka alkohol att hennes andning kan sluta fungera. Fick även reda på att vi ska till BUP läkaren den 19 maj och att Meja kommer äntligen börja få medicin för sin ADHD, gud vad jag längtar tills det blir ordning och reda i mitt liv och i Mejas med.
Broman och jag har bokat en resa till Gdansk i augusti ska bli roligt att komma iväg tillsammans :) Är även super glad för Malous skull då hon har fått TVÅ sommarjobb:):):)
Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela