attlevamedepochjvd.blogg.se

Sommar

Publicerad 2016-06-06 21:24:00 i Allmänt,

Det är meningen att man ska känna glädje såhär års men för mig och andra delar av min familj är det ingen glädje nu. Själv är jag sjukskriven 50 % ett litet tag till....all ork och lust till livet rann ur mig och sorgen och chocken som det innebär att ha ett barn med kroniska sjukdomar hann i fatt mig...Jag är så ledsen och arg för flera orsaker och hur elaka barn/ungdomar kan vara mot varann samt att de inte förstår vad det innebär att vara kronisk sjuk !!! I veckan har meja fått sms om att alla på hennes skola hatar henne samt att de ska "skicka"folk på meja så hon får sig en läxa, detta har resulterat i att hon inte kommer gå till skolan de sista dagarna av grundskolan . Meja har vart svårt sjuk under 3 år de 3 år som hennes såkallade kompisar har fått växa och bli tonåringar medan meja har legat på sjukhus, vart på provtagningar, suttit i rullstol, provat ut olika mediciner...,listan kan bli hur lång som helst på vad meja gått igenom och allt meja får höra är att hon är hatad av alla på hennes skola. Men jag kan garantera er att det meja har vart med om är inte många som hinner gå igenom på en livstid och meja har just fyllt 15 år. Meja äter 4 mediciner mot epilepsi 2 mot juvenil dermatomysit och 1 mot adhd och detta 2 ggr om dagen samt tar en spruta imagen varje vecka med immunförsvar för att bygga upp sitt försvar igen. Samt att hon måste smörja in sina ben 2 ggr om dagen med kortison för hon har så mycket eksem...Hon träffar bup och läkare flera gånger per månad minst en gång per vecka...Och jag undrar vilken tonåring tycker sånt är roligt??? Skäms på er som inte tar reda på vår familjs vardag innan ni dömmer. Tur att meja har ett psyke som gör att hon klarar av att få höra fula och elaka ord men även meja och jag orkar inte hur mycket som helst...Alla mejas sjukdomar ursäktar inget men vänner borde ha en förståelse....Tack för mig 💜

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela