attlevamedepochjvd.blogg.se

Sammanfattning av 2017

Publicerad 2017-12-31 10:45:01 i Allmänt,

Det är väldigt lätt ge sen jag eller meja skrev här...Det är av flera olika anledningar men nu tänkte jag iaf sammanfatta år 2017. Detta år har bestått av en rad olika händelser, man tycker inte att nåt händer i livet men när man sen tänker efter vad som har skett så är det ju en heldel...både roligt och tråkigt...livet är verkligen en berg och dalbana. I januari fyllde jag 40 år och jag fixade till en fest som blev jättebra och gick i glitter tema😁 i februari fyllde min älskade förstfödda dotter Malou 18 år😍 malou är en dån klok och fantastiskt tjej att ord inte ens går att beskriva hur stolt jag är över malous kloka val i livet😘 i mars fyllde min älskade lilla syster marie 35 år och det firade vi genom att gå ut och äta med våra barn😘 min älskade lillebror fyllde även år i mars, han fyllde 37 år. Min lillebror är en människa som jag ser upp till nåt enormt. Hans resa som han har gjort i livet är en saga❤ jag är otroligt stålt över båda mina syskon på olika sett😍 i april fyllde min kära pappa år...64 år har han hunnit blivit, min pappa är världens bästa pappa/morfar/farfar det han gör för alla sina barnbarn är fantastiskt...Han är så kreativ och är värd all lycka😘 maj månad kom och gick inget särskilt hände då utan det var en månad med att bara leva. I juni åkte jag och mina tre tjejer och min systers 2 döttrar på semester till side i Turkiet, vi hade en underbar vecka med sol, bad och god mat😍 det var så roligt att åka med alla dessa ungar och fira in sommaren. Det är verkligen en vecka som jag kommer bära med i mitt hjärta för resten av mitt liv. I juni blev även jag och broman särbos efter att ha bott ihop under många år tog vi beslut om att separera. Det är ett väldigt bra beslut som vi har tagit såhär i efterhand så är det det bästa beslut för oss, för att både han och jag ska orka fortsätta vara ett par. I juli hände även nåt tragiskt under två nätter var det en galning som tände på i vårt förråd alla minnen som låg i förrådet är borta föralltid. Det var så otäckt och rädslan jag hade inombords att en galen granne tände på i våra förråd och ville att vi ska dö är hemsk😣 I juli fick meja ett gröna lund paket med hotellvistelse från min stora dag...Vi tog med oss Alva och checka in för en helg i Stockholm. Mina föräldrar bjöd även med de andra kusinerna så det blev en helg med haleva släkten😍 vi hade riktigt roligt och åkte mycket karuseller och åt gott. På gröna lund var det även sommarkrysset på kvällen...Och jag fick verkligen mig ett gott skratt när ungdomarna blev uppspelta över att se någon Youtube kändis medan jag inte ens visste vem det var...medan jag blev uppspelt över att se Jesper parnevik och ungarna har ingen aning om vem han är och jag förklara att han är miljonär😂 men man märker verkligen att vi lever i olika världar fast att vi samtidigt lever samtidigt. I augusti fyllde broman 50 år och vi åkte iväg på en weekend till malmö och Köpenhamn, vi hade en härlig helg och njöt över att bara vara. I augusti är även augusti festen här i Norrköping och det får hela norrköping att glittra och det är fest i hela stan. I september åkte jag och Clara till vår vän mirre och hennes mammas lägenhet i Kroatien. Mirre och hennes mamma är två helt magiska personer som ger mig sån positiv energi och jag blir glad ända in i märgen av deras närvaro. Vilket vackert land kroatien är! När jag tänker tillbaka på det vattnet blir jag helt varm i kroppen 😍i september fyllde även min minsta tjeja Miranda 14 år...Miranda har ett sånt stort hjärta och vill allt gott till alla människor. Miranda är en fantastisk person och jag förstår inte hur jag kan ha fått så kloka barn😘 i oktober bar det iväg till new york med clara....new york har vart min drömresa i så många år och äntligen fick jag uppleva det. Vad vi shoppa😂 tur att jag inte bor där för då skulle jag inte kunna göra nåt annat än att shoppa. Jag fick mig en stor tankeställare i new york för det var så många hemlösa människor som ingen såg eller brydde sig om...Det verkligen skar i hela mitt hjärta över att se detta. Sista dagen packa clara och jag ihop saker och dollar som vi verkligen inte behövde ta med tillbaka till sverige. Vi gav dessa saker till en man som stod barfota och sov mot en vägg. Att se hans leende på läpparna när vi prata till honom och gav honom påsen med saker kommer jag föralltid minnas i mitt hjärta. I november fyllde min älskade mamma 60 år och jag och mina syskon med våra barn tog ett familjeporträtt till henne. Det blev ett riktigt fint kort. Min mamma är värd all kärlek för allt hon kämpar för hela tiden. Nu är det december och december är årets stressigaste månad...meja min älskade mellan tjej fyllde 17 år...meja är en viljestark tjej med så många idéer och positiv inställning till livet som ständigt får kämpa i motvind😘 under året som har gått har meja fått ytterligare en diagnos hon har psoriasis hur jävla många diagnoser ska hon behöva få??? Meja har även börjat medicinera mot sin adhd och det har vart räddningen för meja. Meja har även börjat skriva på en bok om alla sjukdomar och diagnoser hon har detta med pga att hon har blivit lugnare av adhd medicin. Det har gjort att hon har blivit lite lugnare och klarar av att sortera ut ljud. Samt att alla konstiga situationer som meja alltid hamnat i blivit avsevärt färre. Året började egentligen i kaos, det var rättegångar polisförhör, självskadebetende  och soc tänkte familjehems placera meja så situationen här hemma var ohållbar men med broman stöd och hjälp tog vi även igenom detta. Jag och mejas pappa har gått på soc möten medan meja har träffat en annan person från soc. Så att vi fortfarande är en familj under samma tak är en stor vinst för mig. Miranda har valt att bo hos mig på heltid medan malou mer eller mindre bor i sin pappas lägenhet på heltid. Malous pappa bor mest hos sin särbo så det är en bra lösning eftersom malou nästan är 19 år och vill inget annat än att ha en egen lägenhet och stå på egna ben. Malou har även träffat en fantastisk kille som heter isac man märker att malou är så mycket gladare😍 Meja hon bor mest hos mig och träffar sin pappa när det passar in i hennes hektiska liv. Visst är tonåringar underbara skitungar😁 mejas epilepsi fortsätter att vara aktiv och hon har fått flera anfall under året så nu den 2 januari ska vi till us i linköping och träffa en neuvrolog för bedömning av inopering av en peacmaker på meja så hon eventuellt kan bli anfallsfri. Nåt enormt positivt som har hänt under hösten är att mejas dermatomysit inte är aktiv för tillfället 😁 vi vet ju inte om eller när hon kommer gå in inte ett skov igen men just nu lever vi på att den inte är aktiv just nu iaf😍 själv har jag fått nån ovanlig hudsjukdom som blir värre av solen😣 men orkar inte ens bry mig om det. Det viktigaste i mitt liv är att mina tre fantastiska och helt underbara tjejer malou, Meja och Miranda kan få ha det så bra som det bara går. Jag älskar er så mycket 😍😍😍 det har ju hänt en hel del mer under 2017 men vissa saker vill jag inte delge i det offentliga utan det stannar hos oss i familjen. Nu önskar jag er ett gott nytt 2018.....Och ingen vet vad som väntar bakom dörren. Puss och kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela