attlevamedepochjvd.blogg.se

Torsdag kväll....

Publicerad 2014-05-08 19:43:45 i Allmänt,

Idag har Meja tagit sin cellgiftspruta själv för första gången:) Hon var så himla duktig och modig!!!
Va upp till sjukhuset på fm och lämna de sista proverna för denna gång, Mejas läkare ringde sen på em och berätta att de inte fått några svar än...men att hon hade pratat med Astrid Lindgrens idag och troligen så ökar vi upp kortison tabletterna till det dubbla igen eftersom det visa sig att dermatomysiten har ökat sin aktivitet:( Hon ska återkomma igen imorgon när alla prover har kommit för att se hur det blir exakt. Annars har Mejas dag vart helt ok...vi gick upp vid halv sex imorse för att ta mediciner och göra frukost...sen sjukhuset och sen hem igen och sova...eller rättare sagt slösova i soffan, eftersom jag inte sover så mkt på nätterna nu när Meja är lite sämre så är varje minut värdefull när jag kan få blunda en liten stund.
Fick en akut tid till min brors tandläkare då jag bet av min tand när vi var på Astrid Lindgrens....och nu har det bara blivit värre och värre...så nu kommer jag bli 4000 kr fattigare...nåt mer att ha ont i magen över:(
 
Imorgon planerar vi att Meja ska gå till skolan och att jag ska jobba...vi får se hur det går.
I tisdags när Meja va i skolan var hon ju helt slut efter de 3 timmarna som hon går:( Det gör så ont i mitt hjärta att se en tjej som egentligen har så mycket spring och vilja i kroppen bli stoppad pga olika sjukdommar:( Att hennes liv kretsar kring mediciner, provtagningar, sjukhusvistelser och tjat från mig om att hon ska ta sina tabletter. Men Meja ha blivit riktigt duktig på detta nu hon ställer tom klockan för att inte glömma ta dem rätt tid:) Blir så trött på alla olika mediciner...men det är våran framtid.
 
Att känna att man inte räcker till de andra tjejerna är också väldigt jobbigt. Jag är så glad över att Malou ska åka på språkresa i sommar hon ska till Hastigs med sin barndomsvän från Ringarum. Då får Malou iaf komma bort från oss ett tag och få känna att hon kan få höra nåt annat än bara sjukhus prat hela tiden. Min lilla Miranda hon nöjer sig så mycket med att få åka till mormor och morfar med sin favvo kusin Noel och åka cross:) Att hitta tid och känna glädje är jätte svårt. Får skuldkänslor för min egendel om jag roar mig.
 
Egentligen ska Meja till sin pappa imorgon men eftersom de ska bort på lördagen och titta på riddare på Ekenäs slott så stannar Meja kvar här eftersom hon inte kan gå en hel dag utan behöver få vila och ligga med jämna mellanrum.
 
Puss och ta hand om er:)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela