attlevamedepochjvd.blogg.se

Mirre 11 år

Publicerad 2014-09-22 14:43:11 i Allmänt,

Idag fyller minsta tösten min 11 år...gullefisen, min lilla bebis :) Vi hade kalas i helgen och Mirre blev glad :) Idag ska vi självklart fira bara vi :) Vi ska baka minipizzor och chokladtårta :) Enligt Mirres önskan.
 
I förra veckan kom tidningen Bulletinen och där i var det ett repotage om Meja och hennes "internet kompis" Alva, båda dessa två tjejer är sjuka i olika reumatiska sjukdommar. Men det de har gemensamt är att de är två kämpare.
 
Dagarna tickar på och jag försöker att hämta andan och ork, förra veckan tog jag "semester"....ja inte riktigt semester men jag var helt ensam hemma inga barn eller sambo, jag tog mig tid att gå ut och gå på kvällen för att hitta ork och enerig till att leva.
 
På onsdag ska Meja på magnetrötgen igen samt ta prover för att se om vi kan sänka kortison lite till :) hoppas på det :):):)
 
Meja har ju en egen blogg där hon skriver precis hur hon känner och mår, det är människor/ungdomar som kommenterar henne att hon ska sluta skriva om hennes sjukdom och att hon inte är sjuk!!! Detta gör mig så innerligt förbannad och ARG!!!! Det är ingen unge som kommenterar om det är en annan tjej som bloggar om vilken "outfit" hon har för dagen för 1000:de gången i rad!!! Jag blir bara så arg, nästan så jag kan önska att dessa ungdomar kan få leva Mejas liv för en dag för de skulle inte klara av det utan bryta ihop. Respekt och ödmjukhet till att vi alla är olika här på jorden och de flesta av oss kämpar med något problem.
 
Ha det så bra 
Puss och kram
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-09-22 14:58:31

Kunde inte hålla med dig mer! Kram, Lotta

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela