attlevamedepochjvd.blogg.se

Två veckor går fort

Publicerad 2015-04-13 15:06:40 i Allmänt,

Nu är vi hemma igen, Meja och jag har haft två bra veckor i Spanien och Marbella. Meja har tränat och kämpat varje dag och hon har fått nya vänner, vilket glädjer mig nåt enormt mycket. Från att ha sovit under 1 års tid har nu Meja börjat leva och hitta energi :) Under dessa två veckor gjorde Meja fantastiska resultat, hon gick ner 3 kg, sträckte ut sig 2 cm!!! ökade sin lungkapacitet från 0,5 cm till 3,8 cm!!!!(normal värde är 6 cm men eftersom Mejas lungor är påverkade av hennes sjukdom kommer hon antagligen aldrig komma upp till detta) Hennes styrka i armarna har ökat med 2 kg per arm! Men det bästa av allt är att Meja har hittat vänner och de har haft så roligt tillsammans. Jag hoppas innerligt att Meja får möjligheten att åka på en sån här resa igen för det ger så mycket mer för henne än bara kroppsligt. För min del har det vart skönt att få lämna Sverige och att få känna ro i att inte behöva göra dagliga hushålls sysslor samt att jag har tagit morgonpromenader längs strandpromenaden för att få energi till dagen. Sista dagarna kände jag att jag längta hem till Sverige men nu när jag är hemma så känner jag att jag vill tillbaka till värmen jag blir ju deppad av att komma hem till detta SKIT väder :( Men underbart att få träffa mina vänner och familj igen :) På lördagskvällen när Meja och jag kom hem så vänta Clara och Rosse på mig och Broman och Miranda hade lagat mat och köpt blommor och choklad :) Så gulligt så det vart en spontan kväll på High lander :) Underbart att vara så saknad :) Vardagen är här igen och det innebär fullt av tråkmöten som är måste möten...på torsdag ska vi till Mejas skola och träffas alla olika människor som är involverade i Mejas liv...läkare, ssk, bup, psykolog, skolsköterska, lärare, rektor, specialpedagogen....Nästa vecka är det psykologbesök, orencica behandlig, kurator besök och läkarbesök....gud vad jag längtar till att bara få vara och få vara ledig utan att ha en endaste grej inbokad! Med vardagen åter innebär det att jag ska ta mig till gymmet igen...idag efter jobbet ska jag masa mig dit, känner INTE för det men vet att jag känner mig så stolt efter jag vart där. Den 27 juni åker vi ju till Turkiet i en vecka iaf så vi har ju nåt roligt att se fram mot :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela